Doladěný s lehkostí

[ Vybraný článek z magazínu Caravan 1/2015 ]

Integrovaný obytný vůz královské třídy vychází vstříc většině nároků svých budoucích uživatelů – speciální model v paketu Impulse pro rok 2015 jsme měli možnost krátce otestovat.

Čtyřmístný integrovaný model Bürstner Aviano Impulse i 728 G, který těsně spadá pod hmotnostní hranici 3,5 tuny, působí svým futuristickým designovým pojetím naprosto doladěným dojmem. Při pohledu zpředu zaujmou zejména dělené světlomety s podsazeným diodovým pásem propůjčující vozu až agresivní vzezření vynucující si právo na levý jízdní pruh. Má na to ale jízdními výkony? …

Lépe se samozřejmě cítí v pravém pruhu, kde neúměrně nevzrůstá spotřeba, kterou lze bez problémů udržet na 13–15 l/100 km, a to s oběma pohonnými jednotkami, které se do speciální edice montují. Jedná se o vznětové agregáty Fiat o zdvihovém objemu 2,3 litru, ve výkonových variantách se 130 a 148 koňskými silami. Za více výkonu si připlatíte, spotřeba zůstává v obou případech stejná – silnější motor nemá s vozem tolik práce a nenutí tolik šlapat na plynový pedál. A pokud chcete, dokážete s 3,5 tuny těžkým vozem uhánět po dálnici až stošedesátkou.

Caravan foto
Příjemně působí zcela oddělená zadní ložnice se dvěma samostatnými lůžky.

Široký rozchod a nízké těžiště propůjčují jízdě podtext neochvějné stability. Ještě větší roli však hraje snadnost používání v městském provozu a na parkovištích, kde se Aviano ovládá s relativním přehledem. A je ho třeba, délka vozu činí 7,5 metru a na šířku zabere celých 2,3 metru. Jistou výhodou integrovaných vozů je, že šířka kabiny v zorném poli odpovídá šířce celého vozidla. Situaci jistí víceúhlová zpětná zrcátka a zadní kamera s výstupem na středový displej. Zvyknete si rychle. Při pojíždění v kempech si ale musíte dát pozor na terénní zlomy, malý přechodový úhel a dlouhý zadní převis by vás mohly občas vyvézt z míry. Proto je lepší vůz vybavit vzduchovým odpružením.

Palubní desce, která je provedením i rozměry shodná s těmi používanými v polointegrovaných vozech, dominuje uprostřed situovaný displej probouzející v život mimo jiné nezbytnou GPS navigaci Zenec Z-E3715. Větší šířka kabiny je vkusně vyplněna úložným boxem na mapy na straně spolujezdce a jakýmsi minibarem na horkou kávu i něco ledového na straně řidiče. K nadstandardní výbavě kabiny, která je již ale zahrnuta v paketu Impulse, patří automatická klimatizace, tempomat, ESP včetně ASR, asistent rozjezdu do kopce a kožený volant i rukojeť řadicí páky. V kůži je také veškeré čalounění celého interiéru včetně vytápěných sedaček řidiče a spolujezdce opatřených airbagy. Když dorazíte do kempu, jednoduše si z A-sloupků vysunete v nich ukrytou clonu přes všechna skla v kabině.

Caravan foto
1/ Můžete si užít nerušenou relaxaci ve sprchovém koutu.
2/ Koupelna nabízí dostatek skříněk a poliček na drobnosti.
3/ Větší šířka kabiny je vkusně vyplněna úložným boxem na mapy a držáky na nápoje na straně spolujezdce.


Veškeré informace o obytném prostoru udává rozměrný analogovo-digitální komplet nad vstupními jednodílnými dveřmi Hartal Premium s oknem, moskytiérou, odpadkovým košem a elektrickým schodem. Život v Avianu usnadňuje rovná podlaha od kabiny až k ložnici. Světlému interiéru dominují zaoblené tvary, což vypadá elegantně, robustně a s opravdu dlouhotrvající hodnotou. O vytápění se stará plynové topení Truma Combi 6.

Z praktických věcí obzvláště potěší možnost oddělit kuchyň od zadní části vozu dveřmi od koupelny - na dveře pak stačí zavěsit ručníky a můžete si užít nerušenou relaxaci ve sprchovém koutu, který je poměrně velkorysý. Rovněž příjemně působí zcela oddělená zadní ložnice se dvěma samostatnými lůžky. Večer se tam neline ani komunikace ostatních sedících v předním jídelním koutu, ani sebemenší vůně z kuchyně. Druhé dvojlůžko je umístěno nad kabinou a po rozložení poskytuje další pohodlné spaní.

V kuchyni naleznete plynový tříhořákový vařič, dřez, odvětranou spíž a kombinovanou 160l chladničku, což je určitě dostatečné zázemí pro přípravu chutných pokrmů. Ale majitelé Aviana budou jistě také často večeřet v restauracích a tavernách, které mohou objevovat například v sedle skútru, jenž lze přepravovat v zadní rozměrné garáži. A když zavládne chuť posedět venku, boční markýza a výkonná venkovní lampa se postarají o pohodu a stanou se majákem pro nové přátele.

Čtěte v časopisu Caravan 1/2015

text: Michal Misík | foto: Jiří Kaloč

Technické údaje

  • Aviano Impulse i 728 G
  • Délka 7,56 m
  • Šířka 2,3 m
  • Výška 2,75 m
  • Pohotovostní hmotnost 3 200 kg
  • Celková hmotnost 3 500 kg
  • Doložnost 300 kg
  • Počet míst na jízdu 4
  • Počet míst na spaní 4
  • Podovozek Fiat Ducato 2,3 Mjet
  • Motor 109 kW/148 HP
  • Cena testovaného vozu 2 205 000 Kč včetně DPH
Caravan test
Caravan magazín na Facebooku
Objednávka předplatného
Objednávka aktuálního čísla automobilového magazínu Caravan.