S alkovnou na hory

[ LMC Breezer A 714 G / Vybraný článek z magazínu Caravan 1/2018 ]

Pro čtyřdenní test máme v Caravan Centru Pardubice připraven prostorný čtyřmístný rodinný vůz s alkovnou a podélnými postelemi vzadu LMC Breezer A 714 G. Zároveň využíváme nabídky rakouských „top kempů“ a chceme spojit příjemné s užitečným a vyzkoušet pohostinnost čtyřhvězdičkového Tirol Campu, který leží ve Fieberbrunnu přímo u lanovky napojené na populární středisko Saalbach-Hinterglemm.

Do prostorné zadní garáže (oboje dveře mají rozměry 80 x 110 cm) narovnáme lyže a veškerou lyžařskou výbavu pro čtyři osoby, vejde se i třetí záložní plynová láhev, abychom si mohli během testu bez omezení topit. Oblečení, jídlo a pití naskládáme do početných skříněk ve voze a můžeme vyrazit.
Usedám za volant. Vzhledem k tomu, že je testovaný vůz postaven na Fiatu Ducato, není pro mě řízení nic nového. Oceňuji vestavěný multimediální systém s navigací a zpětnou kamerou Alpine. Ovládání je intuitivní, trasa nastavená za chviličku, rádio naladěné, telefon připojený a muzika z USB je pěkně slyšet i při vyšší rychlosti. Pod kapotou je ukrytý 150HP 2,3l motor, řazení zajišťuje šestistupňová manuální převodovka. Překvapí mě, jak tiše a svižně vůz jede, samozřejmě je to alkovna, takže na spotřebě je to trochu znát. Po dálnicích jsme jeli maximálně 110 km/h, přesto se průměrná spotřeba vyšplhala na 13 litrů na 100 km. Jízdu zpříjemňují také elektricky nastavitelná zrcátka a okna, automatická klimatizace, tempomat a hlavně velmi pohodlné otočné sedačky pro řidiče i spolujezdce. Také na sedačce u stolu se za jízdy sedí pohodlně, přestože je jedním z pasažérů dítě v sedačce …


Z Prahy vyrážíme ve 13 hodin a přibližně za 6,5 hodiny jsme na místě. Bohužel recepci kempu právě zavřeli (v 19.30), ale není to žádný problém, můžeme přespat do rána před závorou, místa je tam na to dost. Přípojku nepotřebujeme, jednu noc baterie určitě vydrží i při plném provozu. Topení nastavujeme na 23 °C, zapínáme ohřev teplé vody a jdeme do místní restaurace na večeři. Když se vrátíme, je v autě příjemně teplo. Naše šestiletá členka týmu se ukládá ke spánku, ale nikoli v alkovně, jak bývá většinou zvykem, nýbrž vzadu, abychom ji nerušili, a také je tam tepleji.

LMC Breezer A 714 G
LMC Breezer A 714 G

LMC Breezer A 714 G
Po otočení sedaček v kabině a rozložení stolu vznikne v přední části vozu jídelna, kde se čtyři lidé pohodlně usadí a najedí. Vešlo by se jich i pět.

Zadní část se ale dá bohužel oddělit jen závěsem, dveře od koupelny překlopit nelze. Možnost rozšíření středové uličky mezi postelemi a vytvoření obrovského letiště nevyužíváme (jsme jen čtyři) a takhle se mnohem snáze dostaneme nejen do skříněk nad postelemi, ale hlavně do dvou velkých úložných prostor pod nimi – do jednoho věšíme lyžařské oblečení a do druhého dáváme přezkáče a helmy – je v nich totiž nejtepleji z celého auta a vše tam krásně uschne. Pokud byste cestovali do zemí, kde je to potřeba, a nikoli do luxusního kempu v Rakousku, všechny cennosti můžete uložit do nenápadného 30l trezoru ukrytého v podlaze mezi zadními postelemi. A nad ním jsou pak dvířka, která vedou do garáže. Ta je také vyhřívaná, takže i v ní věci přes noc uschnou.

LMC Breezer A 714 G
Možnost rozšíření středové uličky mezi postelemi a vytvoření obrovského letiště nevyužíváme a takhle se mnohem snáze dostaneme nejen do skříněk nad postelemi, ale hlavně do dvou velkých úložných prostor pod nimi.

Po otočení sedaček v kabině a rozložení stolu vznikne v přední části vozu jídelna, kde se čtyři lidé pohodlně usadí a najedí. Vešlo by se jich i pět. Pod malou boční lavicí se skrývá velký úložný box, v němž zůstává poměrně chladno, takže se hodí pro uskladnění nápojů. Nad ním je velká skříňka s poličkami a nad ní stejně jako naproti nad dalšími skříňkami chytře vymyšlený objemný prostor zakrytý látkou se zipem. Velmi šikovná, i když úzká, je také vysoká šatní skříň vlevo od vstupních dveří opatřených odpadkovým košem. Na stěně od koupelny nechybí ani věšáky na bundy. Spaní v alkovně je pro dva dospělé dostatečně komfortní, praktické jsou úložné prostory na drobnosti i čtecí lampička. Míst, kam lze uložit všechny potřebné věci, je ve voze skutečně dostatek, chybí snad jen botník v podlaze u dveří.

LMC Breezer A 714 G
Oceňuji vestavěný multimediální systém s navigací a zpětnou kamerou Alpine. Ovládání je intuitivní, trasa nastavená za chviličku, rádio naladěné, telefon připojený a muzika z USB je pěkně slyšet i při vyšší rychlosti.

Za jídelním koutem je umístěná kuchyně, kterou tvoří dvě závěsné skříňky nahoře a jedna „komoda“ se třemi objemnými zásuvkami na potraviny a nádobí dole. Do její desky je vestavěn dřez se sklopnou vodovodní baterií a tříplotýnkový vařič. Oboje lze sice zakrýt černým sklem, ale jiná pracovní plocha v kuchyni již není. To je při vaření poněkud nepraktické. Vedle kuchyně se nachází 140l lednice s odděleným mrazákem.
Naproti je potom poměrně velká koupelna s umyvadlem, sprchovým koutem a chemickou toaletou. Ve zvenku přístupném boxu, odkud se vytahuje kazeta, zbývá místo i na láhev s chemií. Nad umyvadlem jsou zavěšeny čtyři zrcadlové skříňky na drobnosti (každý pasažér může mít svoji). Nechybí ani háčky na ručníky či skříňka pod umyvadlem. Ve sprchovém koutu odděleném prosklenou zástěnou jsem se cítila trochu stísněně, ale na druhou stranu díky zástěně zůstane zbytek koupelny suchý.

LMC Breezer A 714 G
Poměrně velká koupelna s umyvadlem, sprchovým koutem a chemickou toaletou

Na centrálním panelu nad dveřmi najdete všechny potřebné údaje – stav nástavbové i motorové baterie, stav nádrží na vodu, vnitřní i venkovní teplotu atd. Ovladač od topení Truma Combi 6 je hned vedle. Nosič na čtyři kola a 4,5 m dlouhou markýzu jsme při zimním kempování nevyužili. Naopak venkovní osvětlení se v zimě, kdy je brzy tma, hodí. Ocenili jsme také všudypřítomné zásuvky na 220 V či 12V nabíječky přes USB – telefony, tablety či notebooky je potřeba nabíjet takřka neustále...
Nástavba je stejně jako u ostatních vozů této značky vyrobena tzv. Long Life technologií čili pouze z kompozitních materiálů, zcela bez použití dřeva, a na těsnost pláště vozu výrobce poskytuje 12letou záruku. Pro zimní kempování je nutností dobrá izolace a tu vozy LMC rozhodně nepostrádají. Samozřejmostí jsou izolované nádrže na vodu. Střešní lukny je sice lepší na zimu zateplit molitanem (jako to bylo udělané na testovaném voze), ale když zatáhnete všechny rolety a na přední část použijete i venkovní plachtu, která se hodí také v případě sněžení, protože pak nemusíte škrábat čelní sklo, je v autě příjemné teplo. Za čtyři dny jsme spotřebovali necelé dvě plynové láhve. Když jsme přes den lyžovali, snižovali jsme teplotu ve voze na 15 °C (topení lze „naprogramovat“, aby se vůz před naším příchodem opět vytopil na 23 °C), na noc na 21 °C.

LMC Breezer A 714 G
Praktická skříňka vpravo od vstupních dveří

Do dvou velkých úložných prostor pod zadními postelemi věšíme lyžařské oblečení a dáváme přezkáče a helmy – je v nich totiž nejtepleji z celého auta a vše tam krásně uschne.

Alkovna LMC Breezer A 714 G je komfortní vůz pro celou rodinu, který se dá plně využívat jak v létě, tak v zimě. Obří letiště vzadu, veliká zadní garáž a rozmanitá nadstandardní výbava z něj dělají skutečně příjemného společníka na cesty, což můžeme jen potvrdit.

Čtěte v čísle 1/2018
text: Eva Skořepová | foto: autor

Technické údaje

Model: LMC Breezer A 714 G

  • Délka 7,36 m
  • Šířka 2,3 m
  • ška 3,2 m
  • Počet míst na jízdu 4
  • Počet míst na spaní 6
  • Pohotovostní hmotnost 3 160 kg
  • Celková hmotnost 3 500 kg
  • Doložnost 340 kg
  • Podvozek Fiat Ducato
  • Motor 2,3 MJT, 150 HP/109 kW
  • Objem nádrže na palivo 90 l
  • Objem nádrže na vodu 100 l
  • Objem nádrže na odpadní vodu 100 l
  • Rozměry lůžek
  • Alkovna 200 x 142 cm
  • Středové sezení upravené na lůžko 197 x 57 cm
  • Zadní postele 2x 201 x 80 cm
  • Zadní postel po úpravě na letiště 201 x 208 cm
  • Cena testovaného vozu 1 779 000 Kč včetně DPH
Caravan kategorie
Objednávka aktuálního čísla automobilového magazínu Caravan.